Naturskolan 2018

Vi är mitt uppe i planeringen av årets verksamhet. Tidigare år har vi varit ute med SFI-klasser och ensamkommande ungdomar, jobbat med ett skogsprojekt, ordnat lärarfortbildningar samt ordnat sommaraktiviteter på Alntorps ö. Se bilddokumentation och läs mer om vår verksamhet under övriga ”Naturskolan”-flikar här på webben.

Sommaraktiviteter på Alntorps ö

Naturskolan ordnar familjeaktiviteter på Alntorps ö även denna sommar. Har du idéer på vad vi kan göra nästa och/eller vill vara med och genomföra aktiviteterna hör av dig till oss. Läs mer här på hemsidan när det närmar sig.

Gyttorps skolträdgård

Förra året fortsatte vi med trädgården på Gyttorpskolan. Vi skapade en pillabyrint, planterade alar, fruktträd och odlade potatis på ett nytt spännande sätt. Ha koll här på vår hemsida och ”Gyttorps skolträdgård” på Facebook. Om du vill veta mer eller hjälpa till hör av dig till Ankie Rauséus 070-280 74 66  ankie.rauseus@telia.com.

Du kan också bidra ekonomiskt till att utveckla skolträdgården. Swisha då ditt bidrag till:
123 6416 226, ange ”Skolträdgården”, ert namn, ev företagsnamn. Eller sätt in pengar på Naturskyddsförening i Noras bankgiro 837-7426.

Tack till

Nora kommun, Hopajola, Vilt- och naturvårdskommittén och LONA som är med och finansierar verksamheten av vår Naturskola i Nora. Vill du veta mer om vårt arbete med naturskolan, kontakta Kajsa Grebäck 070-337 54 04 kajsa.greback@naturskyddsforeningen.se.