NAMNINSAMLING FÖR ALNTORPS Ö

Naturskyddsföreningen i Nora och Nora Biologiska Förening vill stoppa kommunens planer på att avverka skog på Alntorps ö. Politiker och tjänstemän borde lyssna på de rekommendationer som olika myndigheter och naturvårdskunniga gett!
För Noras bästa vill vi riva upp beslutet och stoppa avverkningen på Alntorps ö. Detta för klimatet, friluftslivet och den biologiska mångfalden på ön. Låt utlåtanden från experter vara vägledande i öns fortsatta skötsel. Ön donerades till staden redan 1926 och detta snart 100-åriga arv bör förvaltas och inte förvanskas.
Vill du också skriva under vår namninsamling? Gör det här! Länk till namninsamlingen.