Lotta Sörman prisas för sitt arbete

Norakretsens Lotta Sörman har tilldelats silverfalken!!

Naturskyddsföreningens utmärkelse ”Silverfalken” delas ut till ideella krafter inom föreningen som varit verksamma under mycket lång tid eller gjort något speciellt för föreningen. Årets utdelning gjordes under Naturskyddsföreningens rikskonferens i Mora 14–15 maj 2022, där fyra personer tilldelades denna utmärkelse.

Här är juryns motivering:

Lotta Sörman, medlem i Norakretsen
Lotta är drivande i skogsgruppen i länet, hon inventerar, skriver debattartiklar och representerar länsförbundet i skogliga sammanhang.

Motivering:
Lotta Sörman, medlem i Norakretsen, är en kraft att räkna med. Hela Lottas liv är naturnära. Hon arbetar i naturen som anställd på Nora Naturskola som naturpedagog och är också svampkonsulent. Lotta är drivande i skogsgruppen i länet, hon ställer upp på inventeringar, skriver insändare och debattartiklar, representerar länsförbundet i skogliga sammanhang och framför allt gör Lotta detta på ett sätt som gör det kul på vägen. Hon delar frikostigt med sig av sin kunskap och arbetar inkluderande. Hon möter människor på deras kunskapsnivå och ser till att alla är med. Genom sin pedagogiska förmåga får hon med sig elever i alla åldrar. Ett livsviktigt arbete för Naturskyddsföreningens framtid!

Vi i styrelsen kan verkligen instämma i denna beskrivning av Lotta och hennes gärningar!