Nya programmet är klart

Bild till programmet 2015

Programmet våren 2015

Under våren händer det mycket spännande i Naturskyddsföreningen i Nora. Här kommer ett axplock av de närmast förestående aktiviteterna.

Lördag 21 februari

Rovdjurspårning på snöskor i Hjulsjös skogar. Rovdjursspårare Helena Backius på Länsstyrelsen berättar om årets inventering och tar med oss på en spännande utflykt. I händelse av barmark eller snöstorm så blir delar av dagen inne med föreläsning. Anmälan till kajsa.greback@naturskyddsforeningen.se. Kostnad 50 kr/pers (för hyra av snöskor).

Söndag 22 februari kl 10.00-16.00

Kretsträff Alla medlemmar är välkomna. Se orebrolan.naturskyddsforeningen.se

Onsdag 25 februari kl 18.00-20.30

Café Planet: Mer god frukt i din trädgård

Beskärning Nisse Johansson berättar om hur vi får mer och bättre frukt i våra trädgårdar. Välkomna till mer mat och livligare trädgård.

Plats: Café Dacapo

Om intresse finns efter den 25:e, följer vi upp med en studiecirkel då vi åker runt till några trädgårdar och tränar.

Ev. studiecirkel planeras den 25/2. Anmäl dig till: henrikperrin@hotmail.com.

Lördag 28 februari 9.30-16.00

Framtidsforum – nästa steg i att förverkliga ett hållbart Örebro län! Hur skapar vi möjligheter och resurser som sätter snöbollar i rullning? Hur engagerar vi våra lokalsamhällen i effektiv hållbarhetsplanering? Kom och diskutera visioner, planera insatser och samarbeten som stärker omställningen till hållbarhet!

Plats: Kvinnersta. Mer info och anmälan: https://dinkurs.se/27939

Hela programmet för 2015 hittar du här