Mer solceller i Nora

På Naturskyddsföreningens årsmöte hade vi två inbjudna gäster som pratade om solenergi, bl a Per Zetterlund från Solel i Bergslagen. Det är en andelsägd ekonomisk förening som sen den bildades år 2014 har byggt tre solcellsanläggningar i Lindesbergs kommun, två på Lindeskolans tak och en på Fröviskolan.

Föreningen vill nu bygga en fjärde anläggning under 2021. Därför diskuterade vi om möjligheten att hitta ett tak någonstans i Nora kommun denna gång. Vi i Naturskyddsföreningen i Nora vill hjälpa till att förverkliga ambitionen att hitta ett lämpligt tak här i Nora. Och gärna inspirera fler norabor att bli andelsägare. Insatsen är 5 000 kr/andel och vi är redan några personer som gått med.

Vill du veta mer om föreningen Solel i Bergslagen och kanske bli andelsägare?
Läs då mer på www.solelibergslagen.se