Utomhuspedagog sökes

Utomhuspedagog sökes till sommarlovsaktiviteter i Nora!

Detta är för dig som tillsammans med barn och deras vuxna vill vara med och göra livet enklare för pollinerande insekter. Nu har du chansen att få ett toppenkul naturpedagogiskt arbete under fyra veckor i sommar. Sista ansökningsdag är 15 maj.

Naturskyddsföreningen och Nora kommun driver en naturskola där en del av arbetet är att genomföra lovaktiviteter. I sommar är temat pollinerande insekter, kultur och natur i förening, under rubriken ”Naturhjältar på blomstrande sommarlov – var detektiv och naturhjälte”.

Din arbetsplats kommer att alternera mellan Gyttorps skolträdgård, Pershyttans kulturreservat och Alntorps ö i Norasjön. Samtliga arbetsplatser är utomhus.

Läs mer i bifogad fil Utomhuspedagog sökes_sommaren 2020