Hälsning från Lotta på Naturskolan

Hej!
Jag heter Lotta Sörman och är nyanställd pedagog på Nora Naturskola på 30 %. Naturskyddsföreningen är arbetsgivare. Idag (31/8) har jag, Kajsa Grebäck och Matthias (från Örebro Naturskola) åkt runt i kommunen och tittat på Noraskolornas närområden och pratat med några lärare. Jag är legitimerad lärare i NO/teknik, slöjd och bild och ska arbeta med utomhuspedagogik mot skolorna. Jag ska även starta en Outdoor-verksamhet för tonåringar på deras fritid. Sedan blir det nog några svampexkursioner och andra guidningar i närmiljön för allmänheten.

Naturskyddsföreningen i Noras FB finns några bilder från dagen som avslutades med besök på fritidsgården där lokala politiker fick svara på frågor om skola och fritidsverksamhet för unga.
Det ska nog bli bra det här!

Hör gärna av er om ni har några tankar och idéer om verksamheten.

/Vänliga hälsningar Lotta Sörman
Mobil: 070-340 30 13

Foto på Lotta Sörman när hon körde lite swimrun vid Norasjön.