Kära medlemmar och övriga besökare

– Vilken vår, sommar och höst vi har haft i Naturskyddsföreningen i Nora! Ojoj. Först vill vi tacka alla som varit med och hjälpt till med skolträdgården i Gyttorp! Gräva, bygga, planera, plantera och vattna. Ett ord: glädje!

Under sommaren har vi genomfört naturaktiviteter på Alntorps ö med blomstervandring, matlagning, trolldag, småkryp, slåtter… På Ljusstråk hade vi Hästkroki och frömåleri med 200 besökare i Klacka-Lerberg och sist men inte minst genomförde vi en äppelfestival med 350 besökare! Vi vill även säga tack till Hopajola, Vilt- och naturvårdskommittén och LONA som är med och finansierar verksamheten i vår Naturskola.

Arbetet med Naturskolan och Gyttorpskolans trädgård fortskrider.

Vill du veta mer om vårt arbete,

kontakta Kajsa Grebäck 070-337 54 04

kajsa.greback@naturskyddsforeningen.se

Nu finns det möjlighet att vara med att medfinansiera skolträdgården, med nöt- och fruktträd, bärbuskar, kryddor och ätbara växter. Alla bidrag är värdefulla! Swisha ditt bidrag till: 123 6416 226. Ange ”Skolträdgården”, ert namn, ev företagsnamn. Eller sätt in pengar på Naturskyddsförening i Noras bankkonto: 81919-140 656 257.

En annan fråga som vi jobbar aktivt med nu är kommunens översiktsplan.

Höst och vinter 2016

Och du som ännu inte är med i Naturskyddsföreningen är självklart också välkommen!

Ordförande: Henrik Perrin,

henrikperrin@hotmail.com