Aktiviteter i April

Onsdag 6/4

Vi investerar i solen! Föredrag med Per Zetterlund, ordf i Linde solelförening. Han berättar om hur de bildade föreningen, delar med sig av sina erfarenheter och berättar vilka planer de har framöver. Kommunens energi- och klimatrådgivare Mats Brengdahl är också på plats. Kl. 18.00, Nora bibliotek.

Söndag 10/4

Två arrangemang tillsammans med Linde Naturskyddsförening.

Vandring längs Järleån – Följ med på en vandring i naturreservatet Järleån. Guide Sivert Juneholm. Kontakt Agneta Nilsdotter 070-546 41 03. Kl. 14.00 samling vid parkeringen.

Rösterna i skogen – Kom och lyssna på författaren Sten Björnulfson som berätta om sin bok ”Rösterna i skogen”. Anmälan senast 5 april till Helena Blixt 072-222 77 96. Entré 50 kr inkl fika, gratis för medlemmar. Kl 18.00 Svalbo café

Lördag 30/4

Fagning av Håkansboda äng och valborgsbrasa. Fira vårens ankomst och faga ängen i Håkansboda. En tradition som Linde Naturskyddsförening bjuder in oss till. Medtag räfsa och matsäck. Kl 17.00 Håkansboda nära Storå. För samåkning ring Kajsa Grabäck.