Aktiviteter i mars

Torsdag 10/3

Naturskyddsföreningen i Nora, Studiefrämjandet och skolpersonal bjuder in till en öppen informationskväll om planerna på en myllrande ätbar skolträdgård i Gyttorp. Tid 18.00 på Gyttorpskolan.

Onsdag 16/3
Naturskyddsföreningen i Nora ordnar fröbyte och samtal om ätbara plantors egenskaper och användningsområde.

Tid 18.00, jakttvillan i Ramshyttan. Fika finns till självkostnadspris. Meddela gärna Roland innan så vi vet hur många som kommer, stanbridger@yahoo.se

Onsdag 23/3

Naturskyddsföreningen i Nora har årsmöte och föredrag ” Ekocid & Naturens rättigheter”. Pella Thiel från End Ecocide Sverige berättar om förslaget att göra livsmiljöförstörelse (ekosid) till internationellt brott, möjligt att åtalas för vid brottsmålsdomstolen i Haag. Tid 18.00 på Nora bibliotek.

Alla intresserade är varmt välkomna på våra aktiviteter!
/Hälsar styrelsen i NF Nora