NaturKompisarna – din naturupplevelse kan bli mångas glädje.

Titelbild NaturKompisarna - Upptäck

Anslagstavla.

Vad. Var.

Senast inlagda inbjudning markeras med 🙂

När. Hur.

Inbjudare.

Här finns plats för Din inbjudan……….
……….
Spana och spåra efter bäver. Domardalens Vildpark (Skrekarhyttan). Ring så avtalar vi tid och samåkning. Erik / Stanley Tel. 0738055579
🙂 Upptäcktsresa: Vi söker efter ungdomens källa, Lemkärnfallsbäckens ursprung – utan karta.   Tag med förskaffning så äter vi en bit
sittandes på en sten i det gröna. Kanske rent av grillar en korv om vi vill.
🙂 Sön. 30/3 kl 10 Vi ses 1,5 km efter Skärhyttan (mot Rockesholm) mellan Stadra och
Rockesholm. Samåkning från Gyttorp. Det går bra att hoppa på längs vägen. Stanley Tel. 0738055579
🙂 Henrik Tel. 0709460420
Solnedgång över Skagern, Boxenviken Finnerödja Vi besöker Skagerns mest underbara och ännu inte   skyddade smultronställe. En fantastisk strand för en solnedgång över Skagern.   Samling parkeringen Finnerödja Hembygdsgård vid E20. http://askersund.naturskyddsforeningen.se/wp-content/uploads/sites/40/2013/09/Progam-NF-2014-webb.pdf Fre 23/5 kl 18-22 Samåkning från Gyttorp. Det går bra att hoppa på längs vägen. Stanley Tel. 0738055579
Drakdans på Grönelids gård   Vi spanar efter salamandrar   och även annat spännande på gården.För den som vill övernatta   med sitt tält är det möjligt på Grönelid gård, Tived.Ta med ficklampa. http://askersund.naturskyddsforeningen.se/wp-content/uploads/sites/40/2013/09/Progam-NF-2014-webb.pdf Ons 28/5 kl 18 till sent Samåkning från Gyttorp. Det går bra att hoppa på längs vägen. Stanley Tel. 0738055579
Vandring   Kasselåsen-Kolken-Skogens tak, sydost om Laxå Vi samlas med cyklarna vid Skogskyrkogården i Laxå   och cyklar upp till området.Förbered dig på att få se   gigantiska flyttblock, inlandsislämningar och magnifik utsikt från Skogens   tak. http://askersund.naturskyddsforeningen.se/wp-content/uploads/sites/40/2013/09/Progam-NF-2014-webb.pdf Tor 29/5 kl 11-17 Samåkning från Gyttorp. Det går bra att hoppa på längs vägen. Stanley Tel. 0738055579
Naturnatten – i   Sörbytorp Samling på ladugårdsbacken i   Sörbytorp. Upplev en vanlig svensk försommarkväll på landet! Vandra en bit på   Bergslagsleden, titta på jättegrytan vid Gråmon eller ett bäverbygge. Gå till   Getaryggen vid Bosjön, ta en roddtur på sjön eller bara var.Ta med lite matsäck så sitter   vi i ladugården och fikar och pratar.Alla är välkomna… vare sig   du är ung eller gammal. Ta gärna med dig någon som inte har möjligt att själv   ta sig ut på landet.Välkommen till Norra Aspamarkens bygdelag. http://askersund.naturskyddsforeningen.se/wp-content/uploads/sites/40/2013/09/Progam-NF-2014-webb.pdf Tor 5/6 kl 18 Samåkning från Gyttorp. Det går bra att hoppa på längs vägen. Stanley Tel. 0738055579
Helgtur med kajak Norra   Vättern Häng med Hopajola på en   helhelg på Vättern!Plats: Från Valekleven-Ombo   öars Naturreservat, norrut via Utnäsets Naturreservat, L Rökna, Norra   Vätterns skärgårds Naturreservat med avslut i Hargemarkens Naturreservat och   ilandstigning i Hargebaden.Anmälan. Kostnad ej klar vid   tryckning.Arr: Hopajola. http://askersund.naturskyddsforeningen.se/wp-content/uploads/sites/40/2013/09/Progam-NF-2014-webb.pdf Fre 27 – Sön 29/6 Samåkning från Gyttorp. Det går bra att hoppa på längs vägen. Stanley Tel. 0738055579
Folktro och väsenguidning   Rankemossen Naturreservat Vi besöker Rankemarken och   möter dess väsen och myter. Kanske visar sig trollen vid Koberget eller   näcken vid Grönsjöbäcken?Anmälan. Samling parkeringen,   Bäckelid vindskydd. http://askersund.naturskyddsforeningen.se/wp-content/uploads/sites/40/2013/09/Progam-NF-2014-webb.pdf Fre 4/7 kl 18–22.30 Samåkning från Gyttorp. Det går bra att hoppa på längs vägen. Stanley Tel. 0738055579
Folktro och väsenguidning   Rankemossen Naturreservat Vi besöker Rankemarken och   möter dess väsen och myter. Kanske visar sig trollen vid Koberget eller   näcken vid Grönsjöbäcken?Anmälan. Samling parkeringen,   Bäckelid vindskydd. http://askersund.naturskyddsforeningen.se/wp-content/uploads/sites/40/2013/09/Progam-NF-2014-webb.pdf Lör 9/8 kl 18- 22.30 Samåkning från Gyttorp. Det går bra att hoppa på längs vägen. Stanley Tel. 0738055579
Vargavidderna i höstens   dimmor Tredje gången gillt för denna   klassiker. Välkommen att spana ut över den ödsliga myran efter att ha   passerat doftande skvattramtallskogar och sviktande spångar. Samling parkeringen   Vargaviddernas NR. http://askersund.naturskyddsforeningen.se/wp-content/uploads/sites/40/2013/09/Progam-NF-2014-webb.pdf Sön 9/11 kl 10-14 Samåkning från Gyttorp. Det går bra att hoppa på längs vägen. Stanley Tel. 0738055579

Vill du hänga med?

Alla välkomna. Bara ring inbjudaren först.

Vill du bli en av oss?

Vi är mitt i vår uppstartsfas och fram till vi blir 30 medlemmar kör vi ett

Specialerbjudande:

SMS:a bara in namn och att du önskar bli medlem till 0738055579

– så blir du med och godtar därmed också våra regler!

Välkommen med i gänget!

”Vad får jag som medlem som inte alla andra får?”
”Jo, du får en SMS-avisering varje gång någon av dina kompisar lägger ut en ny inbjudan
– bara så du inte riskerar att missa något…” 🙂

♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥

Idén med NaturKompisarna är att vi bjuder med varandra på våra egna naturupplevelser vi själva (eller med kompisar / käresta / barn / barnbarn) har på gång. Sänd din inbjudan via SMS till 0738055579 eller mejla den till ni.palm@telia.com så för vi in den här på vår ”anslagstavla”. När du väl provat och vet hur man gör hoppas vi du gör om det ofta!

Tips: Du behöver inte ange tiden för när du / ni tänker ge er ut. Avtala det istället med eventuellt intresserade så ni kan anpassa tiden efter varandras kalendrar – och vädret…

♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥

Vill du ändra eller stryka insänd inbjudan mejlar du bara in dina önskemål eller ringer tel. 0738055579 så fixar vi det.

Här kan du läsa mer om varför vi finns och hur vi tänkervår medlemslista och Loggboken med berättelser om vad vi hittat på – hittills…

Skatviksgrottorna (red. till mindre än 3 MB)Foto: Kajsa Grebäck