Pedagog sökes till Nora Naturskola!

Naturskyddsföreningen i Nora har beviljats medel från Nora kommun för att bedriva naturskoleverksamhet. Därför söker vi nu en person som vill arbeta med detta på deltid med start i augusti. Läs mer här: Pedagog sökes-till-Nora-Naturskolan.pdf. Frågor rörande tjänsten kan besvaras av Kajsa Grebäck 072-546 01 06.

Arbetsuppgifter:

• Organisera och genomföra lärarfortbildningar.
  • Planera och genomföra utomhuspedagogiska aktiviteter med klasser.
  • Vara med och planera ”Nature Outdoor Experince”.
  • Tillsammans med Naturskyddsföreningen jobba med utveckling av pedagogik kring skolträdgårdar och inspirera fler skolor att jobba med detta.
  • Hålla kontakt med övriga Naturskolor i regionen.

Du som söker tjänsten bör uppfylla följande krav:

• Intresse och kunskap om miljö- och naturfrågor.
  • Tycka om att vara ute i ur och skur och förmåga att inspirera andra att vara ute.
  • Utåtriktad och social, tycka om att jobba med barn, ungdomar och andra pedagoger.
  • Van att arbeta självständigt.
  • Erfarenhet av arbete med utomhuspedagogik, friluftsliv och/eller naturguidning.
  • Universitetsutbildning inom lärarutbildning eller kunskap inhämtat på annat sätt genom mångårig erfarenhet.
  • Körkort

Utöver dessa krav är det meriterande om du:

• har erfarenhet av kommunikationsarbete.
  • har erfarenhet i projektledning.

Övrigt om tjänsten

Tjänsten är 50% från augusti – december 2018, med möjlighet till förlängning.

Ansökan senast den 15 juni till Naturskyddsföreningen i Nora, Kajsa Grebäck, kajsa.greback@naturskyddsforeningen.se

Frågor rörande tjänsten kan besvaras av Kajsa Grebäck 072-546 01 06

Nora Naturskola bedrivs av Naturskyddsföreningen i Nora på uppdrag av Nora kommun. Vi samarbetar med Studiefrämjandet vid verksamhet utanför obligatorisk skoltid.