Bloggarkiv

♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥&♥

Noraart_lena_israelsson_storKallelse till Årsmöte med Naturskyddsföreningen i Nora

19 mars kl 18.30 Församlingshemmet i Nora.

Föredrag kl 19.30

Den smakrika trädgården. Föreläsning med Lena Israelsson. Efter denna kväll kör vi igång odlarcirkel, på fyra träffar under våren med Kerstin Wagner som ledare. Föreläsningen och cirkeln är i sammarbete med NorArt.

12 januari, 2014

Samåkning

Samåkning Nora – lägesrapport dec 2013

Försöken att införa Tolgs system för samåkning blir försenat eftersom vi inte fick ekonomiskt bidrag från Leader Bergslagen. Däremot fick vi en delfinansiering från Nora kommun. Tack för den – vi tolkar det också som att kommunen sätter värde på våra försök att få igång en lokal samåkning. Den blir ett komplement till den kommunala trafiken, minskar privatbilismen och sänker därmed trafiktrycket både på Nora och Örebro.

Det positiva som hänt är att Länsstyrelsen i Örebro nu satsar på att utveckla ett lokalsamåkningssystem tillsammans med den välrenommerade Skjutsgruppen. Skjutsgruppen bedriver sedan flera år samåkning på nationell och regional nivå, men vill nu utveckla ett enkelt system för lokal samåkning – Just vad vi behöver. Vi har varit dialog med Länsstyrelsen och Skjutsgruppen och väntar nu på en första version av deras nya system. Vi är beredda att prova det och ge dem återkoppling för att få det så användaranpassat som tekniskt möjligt.

Kom med förslag och synpunkter så kan vi använda dem när vi arbetar vidare.

Erik Borg (borg.skrekarhyttan@gmail.com)

24 december, 2013

Galleri1

Inför en Kommunikationsbuffé på kansliet hängde vi upp alla kretsprogram som kommit in till oss bara under 2013 och det blev så fint i konferensrummet!

Och inte bara det yttre, utan gissa vilken mångfald av fantastiska utflykter, seminarier, föredrag, mingelkvällar, Natursnoksaktiviter, studiebesök, studiecirklar, årsstämmor, kretsmöten, insändare, tankar, medlemsvårdande ord och tankar… ja det är fantastisk läsning och jag vill tacka för att jag får tillfälle att läsa dem.

Men, ni kan också kika på dem. De flesta ligger ute på kretsens hemsidor under flikar och menyer som heter Program eller Aktiviteter osv. De flesta kretsars hemsidor hittar ni genom att helt enkelt skriva kretsnamnet bakom www.naturskyddsforeningen.se/kretsnamn eller så kan du välja och vraka här >>

PS: I denna artikel har jag använt en bild som är 800×235 pixlar stor både i artikeln (högst upp före texten) och som Utvald bild. I bloggflödet på första sidan visas bilden som 557×160 pixlar, och när jag klickar på Läs mer och ser inlägget på en egen sida är den 300×80.