Hjälp oss finansiera skolträdgården!

Naturskyddsföreningen i Nora och Studiefrämjandet har under våren tillsammans med lärare och elever påbörjat anläggandet av en spännande pedagogisk och ätbar trädgård på Gyttorpskolans skolgård. Projektet har uppmärksammats av flera media. Detta kan du läsa om på projektets Facebook-sida. Läs och följ gärna utvecklingen på FB-sidan: ”Gyttorps skolträdgård”.

Hjälp oss finansiera skolträdgården!

Nu finns det möjlighet att vara med att medfinansiera skolträdgården, med nöt- och fruktträd, bärbuskar, kryddor och ätbara växter. Alla bidrag är värdefulla!

Swisha ditt bidrag till: 123 6416 226. Ange ”Skolträdgården”, ert namn, ev företagsnamn. Lägg gärna Swish-logga, om möjligt)

Eller sätt in pengar på Nora Naturskyddsförenings bankkonto: 81919-140 656 257.

Vill du bidra med något annat?

T ex odlingsmaterial, gödsel, ätbara plantor, frön, trädgårdsredskap, dagstidningar m m. Kontakta:

Roland Stanbridge, Nora Naturskyddsförening. stanbridger@yahoo.se 0707-333 700.

Catharina Modh, lärare på Gyttorpskolan. catharina.modh@skola.nora.se.